Category Αυχένας

Ο μυϊκός σπασμός στον αυχένα μπορεί να εμφανιστεί απότομα, όπως π.χ. από μια ψύξη ή έναν τραυματισμό (θλάση). Στην πλειονότητα των περιπτώσεων ωστόσο εμφανίζεται μετά από χρόνιες καταπονήσεις, όπως π.χ. από κακή στάση στην εργασία.

Οι πιο πολλοί από μας, ιδιαίτερα οι υπάλληλοι γραφείου, περνούν ώρες με τον αυχένα ακίνητο σε μια συγκεκριμμένη στάση. Ακόμη και όσοι πάνε στο γυμναστήριο σπάνια γυμνάζουν τον αυχένα καθώς οι διατάσεις και οι ασκήσεις ενδυνάμωσης είναι εξιδεικευμένες.

Συχνά ενοχοποιείται για τους μυϊκούς πόνους του αυχένα και η κακή στάση κατά τον ύπνο. Εν τούτοις τα ανατομικά μαξιλάρια για αυχενοπάθειες δεν φέρνουν αποτέλεσμα ακόμα και αν χρησιμοποιηθούν <σωστά>. Το πρόβλημα είναι ότι σε κάθε στάση ύπνου (ανάσκελα, μπρούμυτα, σε πλαϊνή θέση) θα πρέπει να χρησιμοποιούμε μαξιλάρι διαφορετικού ύψους, πράγμα αδύνατο. Ίσως εν τέλει η καλύτερη λύση να είναι ένα αραιά γεμισμένο μαξιλάρι που να μπορεί κανείς να του δώσει ότι σχήμα θέλει.

Γενικά η θεραπεία του μυϊκού σπασμού συνίσταται σε χορήγηση μυοχαλαρωτικών & αντιφλεγμονωδών φαρμάκων. Απαραίτητη είναι ωστόσο η παραπομπή για φυσικοθεραπευτική αγωγή καθώς τα φάρμακα μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο βραχυπρόθεσμα.